diumenge, 6 de maig del 2012

Pomelo y limón - Begoña Oro

Hola, como ya os dije en la anterior entrada no hace mucho leí Pomelo y limón de Begoña Oro y me gustó mucho. Así que os dejo mi opinión del libro.

Hola, com ja us vaig comentar a l'entrada anterior no fa gaire que he llegit Pomelo y limón de Begoña Oro i m'ha agradat molt! Així que avui us deixo la meva opinió sobre el llibre.


Ficha del libro/ Fitxa del llibre:

Título/ títol: Pomelo y limón
Título/ títol original: Pomelo y limón
Autor: Begoña Oro
Ilustrador/ il·lustrador: Ricardo Cavolo
Editorial: SM Angular
Nº de páginas/ pàgines: 249
Precio/preu: 8.50€
ISBN:  978-8467548082
Premio Gran Angular 2011

Puntuació/n: ***** (5/5)

Sinopsis:
Jorge y María son dos adolescentes como tantos otros: salen con sus amigos, se comunican con ellos en las redes sociales, se enamoran... Todo esto sería normal si las madres de María y Jorge no fueran tan famosas. Los dos chicos se ven envueltos en una espiral de rumores de la que solo salen recordando que las palabras que elegimos para contar nuestra historia son las que realmente dan forma a nuestro mundo.

Opinión personal:
Pomelo y limón es un libro que el año pasado dio mucho de qué hablar, ganó el premio Gran Angular y su autora pasó de ser poco conocida a nombrada por todos los bloggers de la blogsfera española. Y no sin razón, ya que la novela de Begoña Oro es original y fresca, y últimamente en la literatura juvenil falta tanto de lo primero como de lo segundo.

María y Jorge son dos jóvenes que se quieren y sus madres son mujeres famosas que aparecen muy a menudo en la prensa por motivos muy distintos. No habría ningún problema en estos hechos si no fuera porqué un pajarito ha decidido contar más y más mentiras a la prensa sobre la relación de la pareja, y sin quererlo se han convertido en el centro de todos los flashes y todas las noticias... Lo único que estos dos chicos quieren es quererse y que les dejen en paz, por eso decidirán iniciar una campaña de privacidad, que es algo muy importante y que cada día se valora menos.

Los personajes, María y Jorge son los protagonistas, dos jóvenes normales que hacen las cosas típicas de su edad. Los personajes secundarios podríamos agruparlos en dos packs: las madres, que ambas me han parecido iguales, mantienen una actitud bastante fría y controladora con sus hijos. Los padres son todo lo contrario, sobre todo el padre de Jorge que siempre se nos presenta a través de emails como alguien encantador y muy preocupado por su hijo. Tampoco tenemos que olvidarnos de Clara, Edgar y Raquel, ya que son personajes clave.    

La historia está narrada desde "tres puntos de vista", María con sus cartas de amor a Jorge, Jorge con sus dibujos a María y un personaje que lo ve todo y lo sabe todo, pero que no descubriremos quién es hasta el final. Al principio del libro María y Jorge pueden parecer un tanto desesperados, recuerdo que las cartas de María me parecieron muy cursis y pensé "Madre mía, otra novela juvenil dónde la protagonista va estar recordándome cada cinco líneas cuánto quiere al chico...", pero thanks God, no. Solo fue al principio cuando no sabía mucho el rumbo que iba a tomar la historia y los motivos de esas cartas. Los dibujos de Jorge a mí, personalmente, no me han acabado de gustar, no es el tipo de ilustración que me gusta, pero dan  juego a la historia. 

Un punto a recalcar es lo bien que escribe Begoña Oro, una maravilla. Me ha gustado muchísimo tanto lo que cuenta como la manera de contarlo así que sin dudarlo os recomiendo Pomelo y limón, no solo por su historia sino también por su narración y el mensaje que acompaña.

Opinió personal:
Pomelo y limón és un llibre del qual l’any passat se’n va parlar molt, va guanyarel premi Gran Angular i la seva autora va passar de ser poc coneguda aser anomenada per tots els bloggers de la blogsfera espanyola. I no sense raó,la novel·la de Begoña Oro és original i fresca, i últimament laliteratura juvenil es veu mancada d’ambdós factors.

La María ien Jorge són dos joves que s’estimen, els dos tenen una mare famosa que no parad’aparèixer a la premsa per motius ben diferents. No hi hauria cap problema ambcap d’aquests dos fets si no fos perquè un ocellet ha decidit amargar-los lavida explicant mentides i més mentides a la premsa sobre la relació de la parella.Sense voler-ho es convertiran en el centre d’atenció de les càmeres i tota lapremsa rosa... L’únic que aquesta parella vol és estimar-se i que se’ls deixiestimar-se en pau. Per això, es veuran impulsats a crear una campanya a favorde la privacitat, que cada dia es valora menys.

Els personatges, la Maria i en Jorge són els protagonistes, dos joves normals quefan les coses típiques de la seva edat. Els personatges secundaris podríemagrupar-los per parelles, les dues mares que són pràcticament iguals, tenen unarelació força freda i controladora amb els seus fills, i els pares que són totel contrari, sobretot el pare d’en Jorge que és un encant i es preocupa moltpel seu fill. Tampoc hem d’oblidar-nos de la Clara, l’Edgar i la Raquel,personatges que marcaran la història.

Lahistòria està narrada des de tres punts de vista, la María amb les seves cartesd’amor pel Jorge, el Jorge amb els dibuixos per la María i un tercer personatgeque ho veu tot i ho sap tot però que no descobrirem qui és fins al final. Alprincipi del llibre les cartes de la María no em van agradar, els dosprotagonistes em van semblar molt desesperats i cursis. Les cartes de la Maríaem van semblar excessivament cursis, recordo que vaig pensar “Mare meva, unaaltra novel·la juvenil en la qual la protagonista es passarà l’estonarecordant-nos quant estima al seu noi...”, però gràcies a Déu, no. Només va ser al principi quan encara no sabia elrumb que prendria la història i desconeixia els motius de les cartes. Elsdibuixos del Jorge a mi no m’han agradat massa, personalment no és un tipus d’il·lustracióque m’agradi, però donen força joc a la història.

Un punt arecalcar és quan bé escriu Begoña Oro, una meravella. M’ha agradat moltíssim elllibre tant pel que explica com per la manera d’explicar-ho, així que sensdubte us recomano Pomelo y limón, tant per la seva història, la narraciói el missatge que l’acompanya.

Y acabo con el booktráiler que SM hizo para publicitar la novela.
I us deixo amb el booktràiler que SM va fer per publicitar la novel·la.


Marta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada