divendres, 17 de maig del 2013

The time-travelling fashionista - Bianca Turetsky


¡Hola! Hace mucho que leí este libro y ahora mismo, lo poco que recuerdo es que es bonito, muy bonito, pero tristemente solo es bonito por fuera... 

Hola, fa molt que vaig llegir aquest llibre, i ara mateix l'únic que recordo és que és bonic, molt bonic, però tristament només és bonic per fora...

Ficha del libroFitxa del llibre

Título/ títol: El baúl de viaje / Louise Lambert fashionista
Título/ títol original: The time-travelling fashionista
Autor: Bianca Turetsky
Editorial: Poppy
Nº de páginas/ pàgines: 272
Precio/ preu: 10,40€ English tapa dura
PUNTUACIÓ/N: ** 2/5

Sinopsis en castellano:
Cuando Louise Lambert recibe una misteriosa invitación para asistir a una venta exclusiva de moda vintage, su ordinaria vida como adolescente de un acomodado barrio de Connecticut se transforma en una aventura a través del tiempo.

Las dos damas propietarias de la tienda parecen brujas, es cierto, pero es imposible resistirse a probarse uno de los maravillosos vestidos que están colgados por todos lados. Louise acaba poniéndose uno que perteneció a una actriz de cine mudo de principios de siglo XX, Alice Baxter. 
Transformada en la estrella, Louise puede disfrutar de un armario interminable y de ver sus deseos convertidos en realidad: por fin es una mujer guapa y con clase y, lo que es más, ¡nada de aparatos en la boca! Además está rodeada las celebrities de la época: Lady Astor, Benjamin Guggenheim, Lucy Duff Gordon… Sin embargo, finalmente se da cuenta de que está nada más y nada menos que embarcada en el Titanic y de que, si no hace nada por impedirlo, va a morir en ese barco condenado a hundirse. ¿Podrá salvarse y salvar a sus amigos y, de paso, cambiar el rumbo de la historia?


Sinopsis en català:
La Louise Lambert sempre ha somiat amb vestits de pel•lícula i desitja poder omplir l'armari amb peces de roba elegants i úniques. Sap que és un somni. Però quan rep una invitació misteriosa a una venda especial i molt exclusiva de roba vintage, dins d’un sobre exquisit en què hi ha escrit el seu nom amb una cal•ligrafia delicada, la seva vida normal es capgira: la Louise se submergeix màgicament en un viatge en el temps.


De cop i volta, es troba cent anys enrere, a bord d’un creuer de luxe. Fascinada pel glamur d’aquesta dècada d’opulència, aviat s’adonarà, però, que no tot és el que sembla i es veurà envoltada de secrets, drames i decadència.


Opinión personal
The time-travelling fashionista de Bianca Turetsky, traducido al castellano como El baúl de viaje aunque yo no llegué a ver ningún baúl, fue un libro que leí hace muchos meses y del que tenía la reseña a medias y ya ni me acordaba… Lo compré hace más de un año o dos, pero no fue hasta hace un tiempo que me decidí a leerlo.

La trama es de lo más atractiva, Louise una chica de 12 años recibe una invitación a una venta vintage muy exclusiva y como en breve es el baile del instituto  y no sabe que ponerse típicos problemas de adolescentes americanos convence a Brooke, su mejor amiga, para que la acompañe en su búsqueda del vestido. Hasta aquí todo es normal, llega a la venta y ve un vestido rosa precioso que la enamora, decide probárselo y tachán tachán se teletransporta al pasado y ni más ni menos se convierte en Alice Baxter una guapísima actriz de 18 años que viaja en un barco. Louise se sorprende muchísimo de que todo el mundo la llame Miss Baxter y es que para ella aún sigue siendo Louise. Rodeada de lujos y con un guardarropa envidiable, Louise empieza a actuar como actuaría la verdadera Alice, hasta que descubre que el barco tan precioso y lujoso en el que está es nada más y nada menos que el Titanic.

Y lo que parecía ser un libro ameno, divertido y entretenido se convierte en un libro que he deseado terminar desde que la maravillosa Louise se despierta en el Titanic. Debo decir, mea culpa, que decidí leer este libro por los preciosos dibujos que contiene, sí, como si tuviera 5 años, ¡pero es que son tan bonitos! Y creo que si he conseguido terminarlo ha sido porque no me gusta abandonar libros, era cortito y se leía muy fácilmente.
A mi no me ha gustado, mayormente porque Louise me ha parecido muy inocente, pesada, insoportable e infantil y tampoco se puede esperar otra cosa, ya que la protagonista tiene 12 años. El libro está en la categoría de ¿libros juveniles? Y no puedo entender el porqué. Creo que es un libro infantil y que seguro que me habría encantado cuando tenía diez u once años.

Por todas estas razones, recomendaría el libro a un público más joven. Si me decidí a leerlo, es también por la gran campaña de marketing que lanzó la editorial que lo publicó en español y la gran oleada de reseñas positivas que recibió por la blogosfera.

He descubierto que tiene una segunda parte, en la que Louise viaja a la época de Maria Antonieta. Sintiéndolo mucho no, NO leeré esta segunda parte aunque quiero ver las ilustraciones.
Lo mejor del libro son las ilustraciones, sin duda, y la preciosa edición (yo tengo la versión americana pero la española a excepción de la portada es igual). A favor del libro decir que se lee en un suspiro y es una lectura ágil, aunque a mi se me ha hecho eterno y he ido pasando por delante otras lecturas más interesantes mientras lo leía.

Así que para acabar, deberías leer este libro si buscas una novela infantil que trate de la moda, el Titanic y que tenga unos dibujos muy bonitos. Si tienes más de 13 años probablemente te aburra, y acabes cansadísimo y harto de las historias y tonterías de Louise. 

Opinió personal
The time-travelling fashionista de la Bianca Turetsky, traduït al català com Louise Lambert fashionista, és un llibre que vaig llegir fa molts mesos i del qual tenia la ressenya a mitges i ja ni ho recordava... El vaig comprar fa un any o dos, però no va ser fins fa uns mesos que em vaig decidir a llegir-lo.

La trama em va semblar molt atraient, la Louise és una noia de 12 anys i un dia rep una invitació per a una venta vintage molt exclusiva, com en breu és el ball de l’institut i no sap encara que posar-se, típic problema dels adolescents americans, convenç la Brooke, la seva millor amiga, perquè l’acompanyi. Fins aquí tot és normal i entretingut, però un cop arriben a la venta, la Louise veu un vestit rosa preciós, decideix provar-se’l i tatxan tatxan es teletransporta al passat i es converteix en la guapíssima Alice Baxter, una actriu de 18 anys que viatja en un vaixell.  La Louise es sorprèn moltíssim quan tothom la comença a anomenar Miss Baxter i és que ella encara es pensa que és la Louise. Envoltada de luxes i un guarda-roba envejable, la Louise comença a actuar com la veritable Alice fins que descobreix que el vaixell tan preciós i luxós en el qual viatja és en realitat el Titanic.

I el que prometia ser un llibre amè, divertit i entretingut es converteix en un llibre que vaig desitjar acabar des què la meravellosa Louise es desperta al Titanic. He de dir, mea culpa, que vaig decidir llegir aquest llibre per les precioses il·lustracions que conté, sí, com si tingués cinc anys, però és que són tan boniques! Crec que si vaig aconseguir acabar-lo és perquè no m’agrada deixar llibres a mitges, era curt i es llegia fàcilment.

És un llibre que no m’ha agradat, principalment per la Louise, la protagonista, m’ha semblat molt innocent, pesada, insuportable, pàmfila i infantil. Encara que tampoc podria esperar gaire més d’ella ja que té dotze anys. El llibre per alguna estranya raó es troba a la categoria de llibres juvenils, i no entenc perquè. Crec que és un llibre infantil i que potser m’hagués agradat quan tenia deu anys.

Per aquestes raons, recomanaria el llibre a un públic més jove. Si em vaig decidir a llegir-lo és també per la increïble campanya de màrqueting que va llançar l’editorial per promocionar la novel·la i la gran quantitat de ressenyes positives que va rebre.

He descobert que el llibre té una segona part, en la qual la Louise viatja a l’època de la Maria Antonieta. Sentint-ho molt no, no llegiré aquesta segona part encara que vull veure les il·lustracions.
El millor del llibre, sens dubte, són les il·lustracions i l’edició tan preciosa que té. Jo tinc la versió americana, però tant la catalana com la castellana a excepció de la portada d’aquesta última, són iguals. A favor del llibre he de dir que es llegeix en un sospir i és una lectura àgil, encara que a mi se’m va fer etern.

Així que per acabar, hauríeu de llegir aquest llibre si busqueu una novel·la infantil que parli de la moda, del Titanic i que tingui unes il·lustracions molt boniques. Si teniu més de 13 anys probablement us avorrirà i acabeu farts de les històries i tonteries de la Louise.

Marta

2 comentaris:

  1. Vaig conèixer aquest llibre una tarda a la biblioteca fa un any o així. Tal com dius tu, em va encantar l'edició (la castellana no l'he vist, allà tenien la catalana), i les il·lustracions TAN maques *__* però quan vaig llegir a la sinopsi que viatjava al passat amb un vestit... Amb perdó, però em va semblar lo més absurd que havia llegit i no vaig agafar-lo xDD. Veig que la meva intuició no fallava...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajajaja no fallava gens, és un llibre ple d'absurditats i sense sentits... I molt desesperant, però les crítiques eren taaaan bones ¿¿?? encara no entenc com...

      Elimina