dilluns, 28 de maig del 2012

April, May i June - Robin Benway

¡Hola, hola! Hoy comparto con todos vosotros mi opinión sobre un libro que acabo de terminar Los extraordinarios secretos de April, May y June. A veces pienso que os saturo con reseñas eternas y opiniones demasiado largas, por eso hoy he decidido ser un poco más breve.

Hola, hola! Avui comparteixo la meva opinió sobre Els secrets extraordinaris  d'April, May i June, llibre que acabo d'acabar. A vegades penso que us atabalo amb ressenyes i opinions extremadament llargues, per tant avui he decidit fer-la una mica més curta.

Fitxa del llibre/ Ficha del libro:
Títol/ título: Els secrets extraordinaris d'April, May i June
Títol/ título original: The extraordinary secrets of april may and june
Autora: Robin Benway
Editorial: La Galera (català & castellano)
Nº pàgines/ páginas: 331
ISBN: 9788424638382 (català)/ 9788424638399(castellano)
Preu/ precio: 16,95€
PUNTUACIÓ/N: *** (3/5)

Sinopsis (en català):
April té premonicions. May pot fer-se invisible. June llegeix els pensaments. Són tres germanes que han d'ajustar-se tant al seus poders acabats d'adquirir com a la vida de l'institut. Per si això no fos prou, April té una premonició: veu al seu xicot amb June en un accident de cotxe. Què fan ells dos junts? I, sobretot, pot fer-se alguna cosa per evitar-ho?

Sinopsis (en castellano):

April tiene premoniciones. May puede hacerse invisible. June lee los pensamientos. Son tres hermanas que han de ajustarse tanto a sus recién adquiridos poderes como a su vida en el instituto. Por si eso fuera poco, April tiene una premonición: ve a su novio con June en un accidente de coche. ¿Qué hacen ellos dos juntos? Y, sobre todo, ¿puede hacerse algo para evitarlo?

Opinión personal:
Los secretos extraordinarios de April, May y June es la historia de tres hermanas con tres súper poderes. April puede ver el futuro, May desaparecer y June leer la mente. Las tres hermanas hace poco tiempo que se han mudado a una nueva ciudad y tienen que empezar el curso en un nuevo instituto. Con este planteamiento podemos esperar una historia americana típica de amor, adolescentes, magia e institutos, y sí, encontraremos todo esto mezclado con humor.

La historia tiene pocos personajes, las tres protagonistas y tres o cuatro secundarios. April es la hermana mayor, la perfeccionista, la inteligente y la estudiosa, pero no tiene amigos. Todo era la mar de normal hasta que un día descubre que puede ver el futuro, entonces empieza a hacerse amiga de un chico solitario con la idea de evitar una desgracia. May es la hermana mediana, la solitaria, esta tampoco tiene amigos, pero simplemente no quiere tenerlos. May puede desaparecer y hacerse invisible. Está deprimida desde que sus padres se divorciaron y se mudó con su madre y hermanas a otra ciudad. Y para acabar, June, la hermana pequeña, ha decidido que quiere ser popular y para conseguirlo hará uso de su poder lee mentes para hacerse amiga de Mariah, la chica más guay del instituto.

Los personajes secundarios no son nada del otro mundo, Mariah es la amiga popular de June, Julian es el amigo de April, Henry el tutor de historia de May, y luego tenemos la madre de las chicas. Sobre los personajes tengo que decir que no me han transmitido mucho. La más divertida me ha parecido June porqué es pequeña y graciosa. En algún momento me ha gustado May, sobre todo cuando estaba con Henry.

April, May y June es un libro que entretiene y poco más. Al principio, cuando empecé a leerlo me empecé a preguntar que estaba leyendo pero poco después me enganchó y al final quería saber cómo acababa la historia. Esta novela probablemente no es de esas que cambiará vuestras vidas, está bien como lectura ligera de tarde de sábado. Una historia juvenil que gustará a aquellos que busquen un libro entretenido, divertido y ligero. Sobre todo quedaos con que es una historia juvenil, para gente joven/ adolescentes de 12 o 13 años, no mucho más.


Opinió personal:
Els secrets extraordinaris d'April, May & June és la història de tres germanes amb tres poders ben característics. L'April pot veure el futur, la May fer-se invisible i la June llegir la ment. Les tres germanes fa poc que han canviat de ciutat després del divorci dels seus pares i els toca començar el curs en un nou institut. Amb aquest plantejament podem esperar una història típica americana d'amor, adolescents, màgia i instituts, i és el que trobarem barrejat amb força humor.


La història té pocs personatges, les tres protagonistes i tres o quatre secundaris. L'April és la germana gran, perfeccionista, intel·ligent, una "setciències" sense cap amic. Tot era ben normal per ella fins que descobreix que pot veure el futur, i decideix fer-se amiga d'un noi solitari amb la intenció d'evitar una gran desgràcia. La May és la germana mitjana i la germana solitària, aquesta tampoc té amics, amb la diferència, però què no vol tenir-ne. La May pot desaparèixer i fer-se invisible. Està deprimida d'ençà que els seus pares es van separar i va haver de canviar de ciutat. I per acabar amb les tres protagonistes tenim la June, la germana petita. La June ha decidit que vol ser popular i que farà servir els seus poders si és necessari per fer-se amiga de la noia més guay de tot l'institut, la Mariah. 

Els personatges secundaris no són res de l'altre món, la Mariah l'amiga de la June, en Julian l'amic de l'April, en Henry tutor d'història de la May i la mare de les tres noies. Sobre els personatges he de dir que no han arribat a transmetre'm massa. La més divertida m'ha semblat la June perquè és petita i fa gràcia, i en algun moment la May tenia el seu què sobretot quan estava a prop d'en Henry.

April, May i June és un llibre que entreté i no gaire més. He de dir que al principi em preguntava que estava llegint exactament però després em va començar a enganxar i al final volia saber com acabava tot. Tot i això, no és el llibre que canviarà les vostres vides, està bé com a lectura lleugera de tarda de dissabte. Una història juvenil que agradarà els que busquin un llibre entretingut i lleuger. Sobretot quedeu-vos amb que és una història juvenil, per gent jove/ adolescents de 12 o 13 anys, no gaire més.

Gracias a la editorial La Galera por el ejemplar.
Gràcies a l'editorial La Galera per l'exemplar.

Marta

2 comentaris:

  1. Tiene buena pinta! A mi es que las historias americanas me gustan así que si puedo le daré una oportunidad!
    Gracias por la reseña!
    Un besico <3

    ResponElimina
  2. em va agradar tan la fitxa que ja me'l he començat a llegir!!

    ResponElimina