dilluns, 23 de maig del 2011

In memoriam Elisabeth Eidenbenz

Vull dedicar aquesta entrada a Elisabeth Eidenbenz, que avui als 97 anys ha mort. Com potser sabeu, Elizabeth Eidenbenz va ser la fundadora de la Maternitat d'Elna i va ajudar a donar a llum a moltes dones que vivien exiliades als camps de refugiats del sud-est de França, com Argelers. Gràcies a ella 597 nens van poder sobreviure.  

Quiero dedicar esta entrada a Elisabeth Eidenbenz, que hoy a los 97 años ha fallecido. A lo mejor sabéis que Elisabeth Eidenbenz fue la fundadora de la Maternidad de Elna, una maternidad que creó para ayudar a las mujeres exiliadas a dar a luz, mujeres que se encontraban en los campos de refugiados del sur-este de Francia, como Argelers. Gracias a su ayuda 597 niños pudieron sobrevivir.

La primera ressenya que vaig escriure al blog va ser precisament la de La Maternitat d'Elna, així que us convido a llegir la història de com una gran dona va ajudar a salvar moltes vides. Assumpta Montellà, l'autora de la Maternitat d'Elna, l'any passat va escriure un llibre sobre l'Elisabeth Eidenbenz, Elizabeth Eidenbenz més enllà de la Maternitat d'Elna,  i les col·laboració com a voluntària que va fer a part de la Maternitat.

La primera reseña que escribí en el blog fue precisamente sobre la Maternidad de Elna, así que os invito a leer la historia de como una gran mujer ayudó a salvar muchas vidas. Assumpta Montellà, la autora de la Maternidad de Elna, el año pasado escribió un libro sobre Elisabet Eidenbenz y las demás colaboraciones de ayuda humanitaria de las que fue participe a parte de la Maternidad.


Des d'aquí el meu petit reconeixement a una gran persona.
Desde aquí, quiero dar mi reconocimiento a una gran persona.


Marta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada